Actief Aandeel in groei

Doelstellingen:
Het verbeteren van vaardigheden op het vlak van relatiemanagement.

Doelgroep:
De opleiding is bestemd voor medewerkers die gedetacheerd zijn bij klanten en waarvoor het verstevigen en uitbouwen van de relatie behoort tot hun kerncompetenties.

Programma en tijdsbesteding: 3 dagdelen

Tijdens de eerste dag (2 dagdelen) wordt deelnemers aangeleerd hoe zij de relatie met hun klanten op persoonlijk en organisatorisch vlak kunnen versterken. Zij leren door beter relatiemanagement een proactieve bijdrage te leveren aan het resultaat van hun klanten.

Onderwerpen:

  • Awareness vergroten van ieders bijdrage aan resultaat

  • Verbeteren van klantinzicht:

  • Wie is de klant?

  • Wat is zijn/haar dagelijkse business?

  • Wie zijn mijn collega’s bij de klant?

  • Wie zijn hun leidinggevenden?

  • Waarom werken ze bij de organisatie?

  • Welke 3 thema’s c.q. uitdagingen houdt hen bezig?

  • Wat zijn de gevolgen en voor wie?

  • Wat hebben ze er tot nu toe aan gedaan?

  • Wat was het resultaat?

  • Hoe kun jij hen helpen?

  • Wat heb je daarvoor nodig?

Na afsluiting van de eerste dag krijgen de deelnemers de opdracht voor het maken van een 30-dagen plan. In dit plan wordt antwoord gegeven op de volgende vragen:

  • Welke activiteiten ga ik ondernemen en wanneer?

  • Hoe ga ik dat doen?

  • Wat of wie heb ik daarvoor nodig?

Het plan leveren zij binnen 7 dagen in, waarna de uitvoering van het plan gestalte kan krijgen. Tijdens het terugkom dagdeel staan presentaties van de deelnemers centraal. Iedere deelnemer presenteert op eigen wijze de resultaten van het 30-dagen actieplan. De vorm waarin zij hun resultaat presenteren staat vrij.

Tijdsbesteding:
Voor oktober betekent dit een middag / avond. We starten om 16.00 uur tot 22.00 uur (inclusief diner van 17.30 uur tot 18.30 uur). Voor de tweede dag betekent dit om 16.00 uur starten tot 20.30 uur (inclusief diner van 17.30 uur tot 18.30 uur).

Periode:
Eerste dag op donderdag 20 oktober 2016 en een terugkom dagdeel op donderdag 17 november 2016.

Locatie:
Kantoor RSG Finance, Vestdijk 57 a te Eindhoven.

Competenties:

  • Belangstellend vermogen

  • (Organisatie) sensitiviteit

  • Luisterend vermogen

  • Doelgerichtheid

  • Klantgerichtheid

Opleider: SalesBoost Company, Johan Bertens.

PE punten: 8 PE punten

Inschrijven Opleiding

Schrijf je nu in voor de opleiding!
MENU