Wat leuk dat jij deze editie meer over jezelf wilt vertellen, zodat al jouw RSG collega’s wat meer over je te weten komen. Vertel eens wat over jezelf, wie ben je, wat doe je, hoe lang werk je al bij RSG Finance en met welk project ben je nu bezig?

Mijn naam is Gerard Huvenaars, ik ben 33 jaar en woon samen met mijn vriendin in het Brabantse Oploo. Toen ik begin dit jaar bij RSG van start ging, had ik net het theoretische deel van de RA opleiding afgerond. Na een aantal opdrachten bij diverse accountantskantoren ben ik op dit moment bezig met een opdracht bij ASML, deels op de Corporate Risk afdeling en deels op de Internal Audit afdeling.

Waarom heb je zelf destijds de overstap naar RSG gemaakt? Zijn jouw verwachtingen die je toentertijd had uitgekomen?

Ruim 12 jaar geleden ben ik mijn carrière beginnen bij Baker Tilly Berk. Ik heb daar gewerkt tot en met 2017, waarna ik de overstap heb gemaakt naar RSG. Ik heb destijds deze keuze gemaakt, omdat ik een overstap wil maken van accountancy naar het bedrijfsleven, waarbij ik nog wel de Registeraccountantsopleiding (praktijkstage) wil afronden. RSG biedt deze mogelijkheid, waarbij een mix bestaat tussen controle werkzaamheden en business gerelateerde opdrachten. Verder vond ik het belangrijk om meer te zien van organisaties die niet vergelijkbaar zijn met de bedrijven die ik voorheen heb bediend (veelal regionale/MKB bedrijven).

Mijn start bij RSG begon direct met een interessante opdracht bij EY. De controle opdrachten, internationale/beursgenoteerde klanten, werkwijze en medewerkers waren vernieuwend voor mij. Dit heeft zonder meer bijgedragen aan de verbreding van mijn inzichten, kennis en vaardigheden.

Na afloop van deze opdracht wilde ik op zoek naar niet accountancy gerelateerde opdrachten. Het vinden van een geschikte opdracht viel in eerste instantie niet mee. Vooraf werd reeds aangegeven dat het vinden van de eerste opdracht buiten de accountancy soms nog wel eens op zich kan laten wachten. Deze tijd werd opgevuld met interne opdrachtjes en heb ik de mogelijkheid gekregen om onder andere mijn Excel vaardigheden verder te ontwikkelen. Verder heb ik diverse kleinere en kortlopende opdrachtjes gedaan via mijn vorige werkgever, waar ik nog altijd goed contact mee heb. Eind juli kwam het verlossende woord en ik kon op gesprek bij ASML. Inmiddels ben ik daar een maand betrokken bij de Corporate Risk afdeling en start ik na mijn vakantie bij de Internal Audit afdeling.

Inmiddels ben ik dus ruim 8 maanden betrokken bij RSG. De eerste indrukken zijn positief. Ik heb het idee veel te leren op diverse vlakken. Op dit moment is het te vroeg om te kunnen concluderen dat mijn verwachtingen van destijds zijn uitgekomen. De toekomst zal dit verder moeten uitwijzen, maar ik ben positief over de eerste 8 maanden.

De 3 kernwaarden van RSG zijn deskundig, betrokken en daadkrachtig. Hoe zie jij dat terug in jouw dagelijkse contact met (de medewerkers van) RSG?

In de relatief korte periode dat ik werkzaam ben bij RSG zie ik hier zeker dingen van terug. Dit is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de interne cursussen die worden gefaciliteerd. Dit geeft aan dat RSG het belang van een deskundige organisatie onderstreept en belangrijker nog: de ontwikkeling van jou als individu bevorderd.

Waar zit voor jou het verschil tussen RSG Finance en andere partijen? Of hoe zie jij de toegevoegde waarde van RSG en heb jij hier ook een rol in?

De wil om jou persoonlijke ontwikkeling te bevorderen spreekt me zeer aan bij RSG. Zelf heb je hier uiteraard de grootste rol in, maar het feit dat ontwikkeling wordt gestimuleerd laat mij zien dat RSG de juiste intenties heeft. Ook wordt vooraf goed geluisterd naar jou wensen als het gaat om persoonlijke doelstellingen, soorten opdrachten, type organisaties waar je naar op zoek bent en werkt-/reistijden. Tot slot valt op dat de sfeer onder collega’s – ondanks dat je niet dagelijks met elkaar te maken hebt – zeer goed is. Regelmatige borrels, evenementen, uitjes, cursussen, lunchvoorzieningen et cetera dragen hier sterk aan bij.