Het verbeteren van vaardigheden op het vlak van relatiemanagement.
Doelgroep
De opleiding is bestemd voor medewerkers die gedetacheerd zijn bij klanten en waarvoor het verstevigen en uitbouwen van de relatie behoort tot hun kerncompetenties.
Programma en tijdsbesteding:
Tijdens de eerste dag wordt deelnemers aangeleerd hoe zij de relatie met hun klanten op persoonlijk en organisatorisch vlak kunnen versterken. Zij leren door beter relatiemanagement een proactieve bijdrage te leveren aan het resultaat van hun klanten.
Onderwerpen:
-
- Awareness vergroten van ieders bijdrage aan resultaat
- Verbeteren van klant inzicht:
- Wie is de klant?
- Wat is zijn/haar dagelijkse business?
- Wie zijn mijn collega’s bij de klant?
- Wie zijn hun leidinggevenden?
- Waarom werken ze bij de organisatie?
- Welke 3 thema’s c.q. uitdagingen houdt hen bezig?
- Wat zijn de gevolgen en voor wie?
- Wat hebben ze er tot nu toe aan gedaan?
- Wat was het resultaat?
- Hoe kun jij hen helpen?
- Wat heb je daarvoor nodig?
Na afsluiting van de eerste dag krijgen de deelnemers de opdracht voor het maken van een 30-dagen plan. In dit plan wordt antwoord gegeven op de volgende vragen:
-
- Welke activiteiten ga ik ondernemen en wanneer?
- Hoe ga ik dat doen?
- Wat of wie heb ik daarvoor nodig?
Het plan leveren zij binnen 7 dagen in, waarna de uitvoering van het plan gestalte kan krijgen. Tijdens het terugkom dagdeel staan presentaties van de deelnemers centraal. Iedere deelnemer presenteert op eigen wijze de resultaten van het 30-dagen actieplan. De vorm waarin zij hun resultaat presenteren staat vrij.
Meer informatie?
Heb je vragen over deze opleiding of wil je meer informatie over ons opleidingsprogramma? Mail dan naar [email protected] en je krijgt zo snel mogelijk antwoord! Natuurlijk zijn wij ook telefonisch bereikbaar via tel: 085-2736170.